Thursday 26 July 2012

berzaman !

Assalamualaikum :)

mak aihhh . lama betul tak update blog ni kan . serious lama gila ! tak caya ? pergi tgk previous ni punya post and tengok sikit tarikh zaman mana tu ?! kalau lah blog ni betingkap , anda dipersila kan celek jari anda ke tingkap tersebut dan lihat berapa banyak habuk di situ . motif ayat di atas ialah untuk memberitahu anda bahawa saya semakin malas update blog yang semakin bersawang ini :) tapi tak tau kenapa hari ni jari-jemari ni rasa rajin nak menaip dan otak bergerak laju untuk keluarkan macam-macam ayat . aceceh ayat saya tu boleh diabaikan .

sedar tak sedar dah hampir 3 bulan jugak hanis dekat UiTM ni . so far banyak yang okay dari yang tak ok . apa yang okay dan tak okay di sini adalah yang berkaitan dengan life saya di UiTM ni . post kali ni agak random , nak tau cerita yang lagi menarik , post seterusnya menyusul . kihkihkih . saya sendiri tak tau kenapa ayat saya jadi macam ni :)

so lets start with my life in UiTM . sebenarnya seriously life dekat universiti ni sangat lain dengan life masa sekolah . lain sangat okayy ! even hanis pon baru berapa bulan je kat sini , hanis dah dapat rasa perbezaan . persekitaran , cara belajar dan orang dekat sini pon lain . ada yang baik , ada yang belum baik , ada macam-macam jenis orang lah kat sini . apa yang pelik ada yang baru part 2 tapi dah act macam dah final sem . bukan nak mengata ;ah kan . tapi , kita nak dihormati kan so kita kene buat benda yang sama kat orang lain . okayy tu pasal orang dekat sini

next cara belajar . kalau dulu masa sekolah , kita kena buat homework sebab cikgu akan suruh hantar dan akan ditanda , tapi bila masuk dunia universiti , homework dah kerja yang diberi oleh lecture adalah bertujuan memantapkan diri sendiri . kalau buat , maksudnya kita ada usaha nak baiki diri kita kalau tak buat tu pandai-pandai lah tafsir diri sendiri . and kena ingat tak semua lecture boleh terima kelemahan kita ! tapi seburuk mana pon lecture tu , apa yang dia kata mesti ada kebenarannya :)

itu je kot untuk post kali ni . lepas ni akan ada post lain yang akan di post lagi . huaaa betul-betul rajin otak dan jari jemari bergerak . see you ;) assalammualaikum

No comments:

Post a Comment